Autotööstus
Autotööstus on uus majandusharu, mis on sajandi jooksul ülikiirelt arenenud nii kvalitatiivselt kui kvantitatiivselt. Autotööstus parandab riigi mainet, Mis on hea General Motorsile, on hea kogu Ameerikale.
Autotööstuse geograafia
Autode tootmise geograafia on ajas muutunud. Esimene autosid tootev riik maailmas oli Itaalia, Fiat rajati 1899.a.
Esimene Fiat:
Maailma esimene bensiinimootoriga auto (Saksa, Mercedes-Benz):
Rootsi toodab sama palju autosid kui Austraalia, 0,3% maailma sõiduautode toodangust. India alustas autode tootmist 1940.a. ning on praegu maailmas 6. kohal. Jaapan sai liidrikoha 1980.a. ja peab seda kaitsma USA ja Hiina eest.
Sulle võivad huvi pakkuda need õppematerjalid:
INETU PARDIPOEG. Muinasjutt kuulamiseks
Õpi eesti keelt teise keelena B2. Kuulamine
Urme Raadik ja Sille Jõgeva. Omavahelised suhted
Liitmine 10 piires
Algebralised murrud
Harjuta eesti keelt A2-B1. Grammatika
Kell ja kellaaeg
Jäätmed pole kõigest prügi
Romet Vaino. Looduskeskkonna kasutamine õppeprotsessis
II kooliastme matemaatika reeglite kordamine
Aatomid ja molekulid
Ruutvõrrandi mõiste, ruutvõrrandi lahendivalem, ruutvõrrandi liigid
Funktsioonide graafikute lõikepunktide leidmine
Harjuta eesti keelt A2-B1. Lugemine
2010 aasta 10 suurimat autotootja riiki:
2012 aasta 10 suurimat autotootja riiki:
Aafrikas on pikemalt autotööstus olnud ainult LAV-s, Keenia ja Maroko alustasid 21.sajandil autode tootmist. Lõuna-Korea ja Indoneesia, Tai ja Malaisia arendavad hoogsalt autotööstust.
Autotööstuse korraldus
Autotööstuse töökorraldus jaguneb etappideks:
- teadus- ja arendustöö;
- detailide valmistamine;
- monteerimine;
- hooldus.
Tootearenduses on vaja teada, kes on tarbija ja millised on tema nõudmised. Autotööstuses on oluline konveiersüsteem ja tööstusrobotid:
Samuti rahvusvaheline tööjaotus, kus erinevad komponendid toodetakse erinevates riikides (nt turvavööd Eestis, mootor Prantsusmaal jne).
Toyota näide (tootmine erinevates riikides):
Euroopa suurimaks autoturuks saab 2015.aastaks Venemaa. Fiat ehitas Volga äärde tehase, Žiguli, praegu nimetatakse seda AvtoVAZ. Toyota firmas võeti kasutusele vaheladudeta tootmine, nii sai Jaapan autotööstuses esikoha. Samuti seati eesmärgiks minimaalne kütusekulu, mille poolest on jaapani autod esikohal.
Tänapäeva autotööstust iseloomustavad klastrid ehk võrgustikud. Klastrid moodustavad erineva suurusega ettevõtted, mis tegelevad tootmise, teenindamise jms. ja kellel oleks üksinda raske turule pääseda. 21.sajandi suundumus on koostöö konkurentsi kaudu. Klastrid võimaldavad täita mahukaid tellimusi, mis ühele-kahele firmale käivad üle jõu. Samuti täiendavad sama valdkonna firmad üksteist, hoiavad kokku reklaamikulusid ja saavad rohkem tarbijaid.