3. klassEesti keel

Eesti keele õpik 3. klassile. II osa

Tähestikuline järjekord

Lind jutumulliga: "Lugejad on toonud hulga raamatuid raamatukogusse tagasi. Kerli Kelluke paigutab neid riiulitesse. Lapsed lähevad talle appi."
  • Mida peavad lapsed enne raamatute riiulisse paigutamist vaatama? Arutlege, millisesse riiulisse kõige rohkem raamatuid läheb.
Prillidega naine istub laua taga. Laual on  arvuti ja 13 raamatut. esimene: "S. Henno "Mereröövlimäng".  Teine: H. Karm "Väike vahva vanaema". Kolmas: A. Kivirähk 2kaelkirjak". neljas: D. L. Kirkegaard "Kummi-Tarzan". Viies: E. Kästner "Veel üks Lotte". Kuues: A. Lindgren, „Meisterdetektiiv Blomkvist“. Seitsmes: O. Luts, „Nukitsamees“. Kaheksas: H. Mäkelä, „Härra Huu“. Üheksas: T. Parvela, „Kiigelaud“. Kümnes: A. Pervik, „Kunksmoor“. Üheteistkümnes: E. Raud, „Naksitrallid“. Kaheteistkümnes: P. Raud, „Printsess Luluu ja härra Kere”. Kolmeteistkümnes: A. M. G. Schmidt, „Viplala lood”. Taamal on raamaturiiul, milles on raamatud. Raamatute juures on 9 silti. Esimene: "A". Teine: "I". Kolmas: "K". Neljas: "L". Viies: "M". Kuues: "P". Seitsmes: "R". Kaheksas: "S". üheksas: "T".

A. Arutle paarilisega.

  1. Kus läheb vaja tähestikulist järjekorda?
  2. Millise tähega algavaid perekonnanimesid on teie klassis kõige rohkem?
  3. Mitmes oled sina klassi nimekirjas?
  4. Kes on nimekirjas sinu ees? Kes on sinu järel?
  5. Millise algustähega nimesid on sinu mobiili telefoniraamatus kõige rohkem?
Tähestik: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S Š Z Z T U V W Õ Ä Ö U X Y

Nimesid on kerge leida, kui need
on tähestikulises järjekorras.

  1. Anni
  2. Elsa
  3. Karl
  4. Liisa
  5. Mattias

Kui nimed algavad ühe ja sama tähega,
reastatakse nad järgmise tähe järgi.

  1. Kaisa
  2. Kevin
  3. Kreete
  4. Madis
  5. Mattias

Kui inimeste perekonnanimed on ühesugused,
järjestatakse need eesnime järgi.

  1. Ploom, Klaara
  2. Ploom, Paula
  3. Ploom, Priidik

B. Järjesta ja kirjuta.

  1. Järjesta oma klassi lapsed eesnimede järgi.
  2. Järjesta oma klassi lapsed perekonnanimede järgi.
  3. Kuhu paigutub selles nimekirjas teie õpetaja? Kuhu paigutub kooli direktor?

C. Sõnamäng.
Jagage klass nelja rühma.

  • Otsige õpiku sõnastikust viis sõna. Kirjutage need eraldi lehtedele.
  • Igal rühmal on võimalus järjekorras oma sõnu öelda. Pärast sõna ütlemist peavad teised rühmad kiiruse peale leidma õpikust sõnaseletuse.
  • Kõige kiiremini vastuse leidnud võistkond saab punkti.