4. klassMatemaatika

Matemaatika tööraamat 4. klassile. III osa. Kevad

Eessõna

Selles tööraamatus tuletad meelde juba õpitut ja omandad uusi matemaatika-tarkusi. Saad teada ka ammustel aegadel juhtunud asju matemaatika ja matemaatikute kohta.

Matemaatika on tihedalt seotud igapäevase eluga. Selleks, et teha mõistlikke otsuseid, tuleb osata mõelda ja arutleda. Mõtlemist aga saab harjutada matemaatikaülesandeid lahendades. Enne kui midagi päriselus ette võtad, oled sellele matemaatikatunnis juba mõelnud. Nii läheb hiljem kõik palju lihtsamini.

Tööraamatu selles osas kordame eelmisel õppeaastal õpitud murde ning uurime, kuidas saab murru abil leida osa suurust mingist tervikust, aga ka tervikut juhul, kui teada on osa. Veel harjutame kirjalikku arvutamist. Kui sügisel õppisid kirjalikku jagamist ühekohalise arvuga, siis nüüd saad teada, kuidas jagada kahekohalise arvuga. Katsetame, kui hästi oskad arvutusoskust kasutada erinevate eluliste teemade juures – kas leiad otsitavad suurused? Tööraamatu lõpetab kordamisosa, kus käime läbi kõik selle õppeaasta jooksul õpitu.

Matemaatika on nagu mäng, mille reegleid on vaja teada. Siis on see sinu jaoks alati huvitav. Matemaatikatunnis õpidki uusi reegleid ja nippe, et seda mängu veelgi paremini mängida.

Mõnusaid tunde matemaatika tööraamatu seltsis!

Regina Reinup

Poiss ja tüdruk seisavad tahvli ees ja joonistavad tahvlile kujundeid. Tahvli ülal on numbrite rida 1+2+3+4+5+6+7+8+9+10+11+12+13+14+15