Autotööstus
Autotööstus on uus majandusharu, mis on sajandi jooksul ülikiirelt arenenud nii kvalitatiivselt kui kvantitatiivselt. Autotööstus parandab riigi mainet. Mis on hea General Motorsile, on hea kogu Ameerikale.
Autotööstuse geograafia
Autode tootmise geograafia on ajas muutunud. Esimene autosid tootev riik maailmas oli Itaalia, Fiat rajati 1899. a.
Sulle võivad huvi pakkuda need õppematerjalid:
Liitmine ja lahutamine 20 piires
Eesti keele grammatika kordamine 8. klassile
Õpime tähti. V-täht
Protsendid põhikooli matemaatikas
Harjuta eesti keelt A2-B1. Kuulamine
Растворы
VAPPER TINASÕDUR. Muinasjutt kuulamiseks
Rahvakalender lastele: VASTLAPÄEV
Õpime tähti. H-täht
Oksüdatsiooniaste
Toivo Niiberg. Õpetaja positiivne enesekehtestamine lapsevanemaga
Õpime tähti. Õ-täht
Kell ja kellaaeg
Rahvakalender lastele: VOLBRIPÄEV
Esimene Fiat:
Maailma esimene bensiinimootoriga auto (Saksa, Mercedes-Benz):
Rootsi toodab sama palju autosid kui Austraalia, 0,3% maailma sõiduautode toodangust. India alustas autode tootmist 1940. a ning on praegu maailmas 6. kohal. Jaapan sai liidrikoha 1980. a ja peab seda kaitsma USA ja Hiina eest.
2010. aasta 10 suurimat autotootjate riiki:
2012. aasta 10 suurimat autotootjae riiki:
Aafrikas on pikemalt autotööstus olnud ainult LAV-s, Keenia ja Maroko alustasid autode tootmist 21. sajandil. Lõuna-Korea ja Indoneesia, Tai ja Malaisia arendavad hoogsalt autotööstust.
Autotööstuse korraldus
Autotööstuse töökorraldus jaguneb etappideks:
- teadus- ja arendustöö;
- detailide valmistamine;
- monteerimine;
- hooldus.
Tootearenduses on vaja teada, kes on tarbija ja millised on tema nõudmised. Autotööstuses on oluline konveiersüsteem ja tööstusrobotid:
Samuti rahvusvaheline tööjaotus, kus erinevad komponendid toodetakse erinevates riikides (nt turvavööd Eestis, mootor Prantsusmaal jne).
Toyota näide (tootmine erinevates riikides):
Toyota firmas võeti kasutusele vaheladudeta tootmine, nii sai Jaapan autotööstuses esikoha. Samuti seati eesmärgiks minimaalne kütusekulu, mille poolest on jaapani autod esikohal.
Tänapäeva autotööstust iseloomustavad klastrid ehk võrgustikud. Klastreid moodustavad erineva suurusega ettevõtted, mis tegelevad tootmise, teenindamise jms ja kellel oleks üksinda raske turule pääseda. 21. sajandi suundumus on koostöö konkurentsi kaudu. Klastrid võimaldavad täita mahukaid tellimusi, mis ühele-kahele firmale käivad üle jõu. Samuti täiendavad sama valdkonna firmad üksteist, hoiavad kokku reklaamikulusid ja saavad rohkem tarbijaid.
Märkasid viga? Anna sellest teada ja teeme TaskuTarga koos paremaks!