10. klass, 11. klass, 12. klass, 8. klass, ÕpetajaleAjalugu

Ideid uusaja käsitlemiseks ajalootundides

Esitluse hindamisjuhend

Protsendivahemikud ja nende sisuline kirjeldus

  • Sooritusprotsent 90–100% 
    • Esitlus on suurepärane. Kõik kriteeriumid on täielikult täidetud. Sisu, visuaalid ja esitusviis on tasakaalus ning kuulajate tähelepanu hoitakse kogu esitluse vältel.
  • Sooritusprotsent 70–89% 
    • Esitlus on väga hea. Enamik kriteeriumeid on hästi täidetud, kuid võib esineda mõningaid väiksemaid puudusi, näiteks üksikute faktide ebatäpsus või mõningate visuaalide vähene asjakohasus.
  • Sooritusprotsent 50–69% 
    • Esitlus on rahuldav. Teema käsitlus on osaline ja esineja pingutab, kuid esineb tähelepanuväärseid puudujääke sisus, visuaalides või esinemisoskuses. Kuulajad võivad kaotada huvi.
  • Sooritusprotsent 25–49% 
    • Esitlus on puudulik. Suur osa sisust on käsitlemata või ekslik. Visuaalid ei toeta esitlust, esinemine ei ole ei kaasahaarav ega veenev.
  • Sooritusprotsent 0–24% 
    • Esitlus on esitamata või väga halb. Puudub vajalik sisu, esinemine on ebakindel ning visuaale ei kasutata eesmärgipäraselt. Kuulajate tähelepanu ei suudeta hoida.

Kirjeldav hindamismaatriks kriteeriumide järgi
KriteeriumProtsendid
90–100% 
Protsendid
70–89% 
Protsendid
50–69%
Protsendid
25–49%
Protsendid
0–24% 
Sisu selgus ja täpsusTeemat on käsitletud põhjalikult ja täpselt, selgitused on arusaadavad.Teemat on hästi käsitletud, kuid mõni fakt on puudulik või pole päris täpne.Teemat on käsitletud osaliselt, puuduvad vajalikud faktid ja seosed.Teema on suuresti käsitlemata, faktid ekslikud või ebatäpsed.Teema puudub või esineb valede faktide ja ebatäpsuste rohkus.
VisuaalSlaidid on selged, huviäratavad, teemakohased ja aitavad sisu mõista.Slaidid on üldiselt head, kuid võivad esineda üksikud kujundusvead või vähem põnevad elemendid.Slaidid on arusaadavad, kuid puuduvad visuaalid, mis sisu toetaksid.Slaidid on raskesti loetavad ja kehvasti kujundatud.Slaidid puuduvad või ei toeta kuidagi teema esitlust.
Esitluse ülesehitusJärgib loogilist struktuuri, alapeatükid ja teemad on hästi järjestatud.Struktuur on loogiline, kuid mõnes osas võib olla ebaselge või vähe organiseeritud.Osaliselt järgib struktuuri, kuid olulised osad puuduvad või on vales järjekorras.Ei järgi struktuuri, teemad ja alapeatükid on segased või puuduvad.Struktuur puudub täielikult, esitlus ei ole arusaadav.
EsitlusviisEsineja räägib selgelt ja kaasahaaravalt, kuulajate tähelepanu hoitakse kogu esitluse jooksul.Esineja on enesekindel, kuid kaasahaaravus võib kohati kaduda või olla ebaühtlane.Esineja räägib arusaadavalt, kuid esitlus pole piisavalt kaasahaarav ja esineja pole väga enesekindel.Esineja ei suuda kuulajate tähelepanu hoida, rääkimine on ebalev või segane.Esineja ei suuda esineda ega suhelda kuulajatega.

00:00