Esitluse hindamisjuhend
Protsendivahemikud ja nende sisuline kirjeldus
- Sooritusprotsent 90–100%
- Esitlus on suurepärane. Kõik kriteeriumid on täielikult täidetud. Sisu, visuaalid ja esitusviis on tasakaalus ning kuulajate tähelepanu hoitakse kogu esitluse vältel.
- Sooritusprotsent 70–89%
- Esitlus on väga hea. Enamik kriteeriumeid on hästi täidetud, kuid võib esineda mõningaid väiksemaid puudusi, näiteks üksikute faktide ebatäpsus või mõningate visuaalide vähene asjakohasus.
- Sooritusprotsent 50–69%
- Esitlus on rahuldav. Teema käsitlus on osaline ja esineja pingutab, kuid esineb tähelepanuväärseid puudujääke sisus, visuaalides või esinemisoskuses. Kuulajad võivad kaotada huvi.
- Sooritusprotsent 25–49%
- Esitlus on puudulik. Suur osa sisust on käsitlemata või ekslik. Visuaalid ei toeta esitlust, esinemine ei ole ei kaasahaarav ega veenev.
- Sooritusprotsent 0–24%
- Esitlus on esitamata või väga halb. Puudub vajalik sisu, esinemine on ebakindel ning visuaale ei kasutata eesmärgipäraselt. Kuulajate tähelepanu ei suudeta hoida.
- Esitlus on esitamata või väga halb. Puudub vajalik sisu, esinemine on ebakindel ning visuaale ei kasutata eesmärgipäraselt. Kuulajate tähelepanu ei suudeta hoida.
Kriteerium | Protsendid 90–100% | Protsendid 70–89% | Protsendid 50–69% | Protsendid 25–49% | Protsendid 0–24% |
---|---|---|---|---|---|
Sisu selgus ja täpsus | Teemat on käsitletud põhjalikult ja täpselt, selgitused on arusaadavad. | Teemat on hästi käsitletud, kuid mõni fakt on puudulik või pole päris täpne. | Teemat on käsitletud osaliselt, puuduvad vajalikud faktid ja seosed. | Teema on suuresti käsitlemata, faktid ekslikud või ebatäpsed. | Teema puudub või esineb valede faktide ja ebatäpsuste rohkus. |
Visuaal | Slaidid on selged, huviäratavad, teemakohased ja aitavad sisu mõista. | Slaidid on üldiselt head, kuid võivad esineda üksikud kujundusvead või vähem põnevad elemendid. | Slaidid on arusaadavad, kuid puuduvad visuaalid, mis sisu toetaksid. | Slaidid on raskesti loetavad ja kehvasti kujundatud. | Slaidid puuduvad või ei toeta kuidagi teema esitlust. |
Esitluse ülesehitus | Järgib loogilist struktuuri, alapeatükid ja teemad on hästi järjestatud. | Struktuur on loogiline, kuid mõnes osas võib olla ebaselge või vähe organiseeritud. | Osaliselt järgib struktuuri, kuid olulised osad puuduvad või on vales järjekorras. | Ei järgi struktuuri, teemad ja alapeatükid on segased või puuduvad. | Struktuur puudub täielikult, esitlus ei ole arusaadav. |
Esitlusviis | Esineja räägib selgelt ja kaasahaaravalt, kuulajate tähelepanu hoitakse kogu esitluse jooksul. | Esineja on enesekindel, kuid kaasahaaravus võib kohati kaduda või olla ebaühtlane. | Esineja räägib arusaadavalt, kuid esitlus pole piisavalt kaasahaarav ja esineja pole väga enesekindel. | Esineja ei suuda kuulajate tähelepanu hoida, rääkimine on ebalev või segane. | Esineja ei suuda esineda ega suhelda kuulajatega. |