Lasteaed, Õpetajale

Lastega läbi aastaringi. Praktiline õpetajaraamat koolieelse rühma õpetajale

Ülevaade nädala tegevustest

Sel nädalal arutleme perekonna tähenduse üle.

Lapsed õpivad tutvustama ennast ja oma perekonda, võrdlevad pereliikmete vanuseid ning saavad teada, mis on sugupuu. Kunstitegevusena meisterdatakse ruumiline perepuu ja katsete käigus võrreldakse naha elastsust.

Vaata vajalike vahendite nimekirja iga tegevuse juurest, vajadusel prindi välja.

ÕPITULEMUSED
Laps
• oskab ennast tutvustada;
• tunneb oma perekonnaliikmeid ja teab nende nimesid;
• teab, et perekonnad on erinevad;
• oskab äratuntavalt inimesi kujutada.

SOOVITUSED
• Lastel võiks olla kaasas foto oma perekonnast, et neil oleks lihtsam endast ja oma perest rääkida ning nad võiksid kodus küsida, kui vanad on nende emad-isad või teised pereliikmed.
• Eelnevalt võiks õpetaja kas ise või koos lastega valmistada vanuste võrdlemise meisterduse, kus on tema või teiste õpetajate vanused ning Eesti meeste ja naiste keskmised vanused.
ÕPPESISU ÜLEVAADE
KEEL JA KÕNE• Teemale häälestuseks hommikuringi loo kuulamine.
• Arutelu perekonna teemal. Mis on perekond? Milliseid perekondi on olemas?
• Enda ja oma perekonna tutvustamine.
• Mõisted vana ja noor. Kes on vana ja kes on noor? Kes on laps ja kes on täiskasvanu?
• Mõistatused.
MATEMAATIKA• Perekondade võrdlemine (suured ja väikesed pered, pereliikmete arv). 
• Lõngajuppide mõõtmine joonlaua või mõõdulindi abil (katse „Vanuste võrdlemine lõnga abil“). Pikkusühik sentimeeter.
LIIKUVUSTEGEVUSPallimäng „Minu perekond” − pallil kirjas oleva pereliikme kohta täislausete moodustamine.
KUNST1. Minu perekond – Pildi joonistamine ja lause kirjutamine perekonna kohta.
2. Perepuu – Paberist perepuu meisterdamine.
KATSED1. Vanuse võrdlemine lõnga abil
Enda ja pereliikmete vanuste võrdlemine.
2. Vananemine (naha elastsus)
Erinevas vanuses inimeste naha elastsuse võrdlemine.

00:00