Matemaatika tööraamat 7. klassile
Autori eesmärk on suunata ja ergutada õpilaste eneseteadlikku õppimist ja oskust luua seoseid nii varasemate teemade kui ka elus ettetulevate probleemidega.
- Õppetunnid katavad kogu õppeaasta.
- Iga teema algab probleemülesandega (küsimus, arutelu), oodatavate õpitulemuste tabeliga.
- Teema alguses on välja toodud vajalike eelteadmiste tabel ja eelteadmiste test.
- Ülesanded jaotuvad õpitulemuste kaupa ja on arvesse võetud õppurite erinevat võimekust.
- Iga teema lõpeb nn lõpptesti ja eneseanalüüsi tabeli täitmisega.
- Õppetunni lõpus saab õpilane koostada oma ülesande vaadeldud teemal.
- Iga teema juurde selgitav õppevideo ja näidisülesannete videod.
TaskuTargas on peatükkidena tööraamatu lehitsetav PDF, 2022. aasta esmatrükk.
Koolile on võimalik tellida nii digi- kui pabertööraamatuid. Koolile tööraamatute soetamiseks palume kooli esindajal meie tellimiskeskkonda siseneda ja tellimuse seal esitada. Pabertööraamatu leiate kategooriast „Matemaatika“. Digitööraamatu kasutusõigust on võimalik soetada ka kooli- või klassipõhiste pakettide kaudu, vt lisainfot tellimiskeskkonnas.
Matemaatika tööraamat 7. klassile
- Sissejuhatus Tutvu sisuga
-
1. PROTSENTARVUTUS
Tutvu sisuga
- Teemad 1. peatükis Tasuta
- Protsentarvutus. Mõttekaart Tasuta
- 1.1. Protsendi mõiste Tasuta
- 1.1. Protsendi mõiste. Sissejuhatus
- 1.1.1. Kas oled uueks teemaks valmis?
- 1.1.2. Põhireeglid. Protsendi mõiste. Näidisülesanded
- 1.1.3. Ülesanded. A
- 1.1.4. Ülesanded. B
- 1.1.5. Ülesanded. C
- 1.1.6. Peatüki teadmiste ja oskuste analüüs
- 1.2. Suuruse muutumine protsentides
- 1.2. Suuruse muutumine protsentides. Sissejuhatus
- 1.2.1. Kas oled uueks teemaks valmis?
- 1.2.2. Põhireeglid. Suuruse muutumine protsentides. Näidisülesanded
- 1.2.3. Ülesanded. A
- 1.2.4. Ülesanded. B
- 1.2.5. Ülesanded. C
- 1.2.6. Peatüki teadmiste ja oskuste analüüs
- 1.3. Statistika ja tõenäosus
- 1.3. Statistika ja tõenäosus. Sissejuhatus
- 1.3.1. Kas oled uueks teemaks valmis?
- 1.3.2. Põhireeglid. Statistika ja tõenäosus. Näidisülesanded
- 1.3.3. Ülesanded. A
- 1.3.4. Ülesanded. B
- 1.3.5. Ülesanded. C
- 1.3.6. Peatüki teadmiste ja oskuste analüüs
- Test nr 1. Protsentarvutus
- 1.3.7. Test nr 1. Protsentarvutus
-
2. RATSIONAALARVUD
- Teemad 2. peatükis
- Ratsionaalarvud. Mõttekaart
- 2.1. Ratsionaalarvu mõiste
- 2.1. Ratsionaalarvu mõiste. Sissejuhatus
- 2.1.1. Kas oled uueks teemaks valmis?
- 2.1.2. Põhireeglid. Ratsionaalarvu mõiste. Näidisülesanded
- 2.1.3. Ülesanded. A
- 2.1.4. Ülesanded. B
- 2.1.5 Ülesanded. C
- 2.1.6. Peatüki teadmiste ja oskuste analüüs
- 2.2. Tehted ratsionaalarvudega
- 2.2. Tehted ratsionaalarvudega. Sissejuhatus
- 2.2.1 Kas oled uueks teemaks valmis?
- 2.2.2. Põhireeglid. Tehted ratsionaalarvudega. Näidisülesanded
- 2.2.3. Ülesanded. A
- 2.2.4. Ülesanded. B
- 2.2.5. Ülesanded. C
- 2.2.6. Peatüki teadmiste ja oskuste analüüs
- Test nr 2. Ratsionaalarvud
-
3. ASTENDAMINE
- Teemad 3. peatükis
- Astendamine. Mõttekaart
- 3.1. Ratsionaalarvude astendamine
- 3.1. Ratsionaalarvude astendamine. Sissejuhatus
- 3.1.1. Kas oled uueks teemaks valmis?
- 3.1.2. Põhireeglid. Ratsionaalarvude astendamine. Näidisülesanded
- 3.1.3. Ülesanded. A
- 3.1.4. Ülesanded. B
- 3.1.5. Ülesanded. C
- 3.1.6. Peatüki teadmiste ja oskuste analüüs
- 3.2. Arvu 10 astmed
- 3.2. Arvu 10 astmed. Sissejuhatus
- 3.2.1. Kas oled uueks teemaks valmis?
- 3.2.2. Põhireeglid. Arvu 10 astmed. Näidisülesanded
- 3.2.3. Ülesanded. A
- 3.2.4. Ülesanded. B
- 3.2.6. Peatüki teadmiste ja oskuste analüüs
- Test nr 3. Astendamine
-
4. TEHTED ÜKSLIIKMETEGA
- Teemad 4. peatükis
- Tehted üksliikmetega. Mõttekaart
- 4.1. Üksliikme mõiste
- 4.1. Üksliikme mõiste. Sissejuhatus
- 4.1.1. Kas oled uueks teemaks valmis?
- 4.1.2. Põhireeglid. Üksliikme mõiste. Näidisülesanded
- 4.1.3. Ülesanded. A
- 4.1.4. Ülesanded. B
- 4.1.5. Ülesanded. C
- 4.1.6. Peatüki teadmiste ja oskuste analüüs
- 4.2. Tehted astmetega
- 4.2. Tehted astmetega. Sissejuhatus
- 4.2.1. Kas oled uueks teemaks valmis?
- 4.2.2. Põhireeglid. Tehted astmetega. Näidisülesanded
- 4.2.3. Ülesanded. A
- 4.2.4. Ülesanded. B
- 4.2.5. Ülesanded. C
- 4.2.6. Peatüki teadmiste ja oskuste analüüs
- Test nr 4. Tehted üksliikmetega
-
5. VÕRRANDID
- Teemad 5. peatükis
- Võrrandid. Mõttekaart
- 5.1. Võrrandi mõiste
- 5.1. Võrrandi mõiste. Lineaarvõrrand. Võrdekujuline võrrand. Sissejuhatus
- 5.1.1. Kas oled uueks teemaks valmis?
- 5.1.2. Põhireeglid. Võrrandi mõiste. Näidisülesanded
- 5.1.3. Ülesanded. A
- 5.1.4. Ülesanded. B
- 5.1.5. Ülesanded. C
- 5.1.6. Peatüki teadmiste ja oskuste analüüs
- 5.2. Tekstülesanded
- 5.2. Tekstülesanded. Sissejuhatus
- 5.2.1. Kas oled uueks teemaks valmis?
- 5.2.2. Põhireeglid. Tekstülesanded. Näidisülesanded
- 5.2.3. Ülesanded. A
- 5.2.4. Ülesanded. B
- 5.2.5. Ülesanded. C
- 5.2.6. Peatüki teadmiste ja oskuste analüüs
- Test nr 5. Võrrandid
-
6. FUNKTSIOONID
- Teemad 6. peatükis
- Funktsioonid. Mõttekaart
- 6.1. Funktsiooni mõiste
- 6.1. Funktsiooni mõiste. Sissejuhatus
- 6.1.1. Kas oled uueks teemaks valmis?
- 6.1.2. Põhireeglid. Võrdeline ja pöördvõrdeline seos. Näidisülesanded
- 6.1.4. Ülesanded. B
- 6.1.5. Ülesanded. C
- 6.1.6. Peatüki teadmiste ja oskuste analüüs
- 6.2. Lineaarfunktsioon
- 6.2. Lineaarfunktsioon. Sissejuhatus
- 6.2.1. Kas oled uueks teemaks valmis?
- 6.2.2. Põhireeglid. Lineaarfunktsioon. Näidisülesanded
- 6.2.3. Ülesanded. A
- 6.2.4. Ülesanded. B
- 6.2.5. Ülesanded. C
- 6.2.6. Peatüki teadmiste ja oskuste analüüs
- Test nr 6. Funktsioonid
-
7. HULKNURGAD
- Teemad 7. peatükis
- Hulknurgad. Mõttekaart
- 7.1. Hulknurga mõiste
- 7.1. Hulknurga mõiste. Sissejuhatus
- 7.1.1. Kas oled uueks teemaks valmis?
- 7.1.2. Põhireeglid. Hulknurga mõiste. Näidisülesanded
- 7.1.4. Ülesanded. B
- 7.1.5. Ülesanded. C
- 7.1.6. Peatüki teadmiste ja oskuste analüüs
- 7.2. Rööpkülik
- 7.2. Rööpkülik. Sissejuhatus
- 7.2.1. Kas oled uueks teemaks valmis?
- 7.2.6. Peatüki teadmiste ja oskuste analüüs
- Test nr 7. Hulknurgad
- 8. PÜSTPRISMA
- 9. ÜLESANDED ÜLDISEKS KORDAMISEKS
- Vastused
Silvia Pajus on algatanud, juhtinud ja kaasa löönud erinevates hariduse uuendamise ja õppematerjalide loomise projektides kooli ja riigi tasandil. Samuti on ta koolitanud nii alustavaid kui ka juba kogenud õpetajaid. Silvia usub, et iga õpilane saab olla matemaatikas edukas, kui talle antakse lahendada põnevaid ülesandeid ja julgustatakse uskuma oma võimetesse ja nende arendamisse. Silvial on õpetaja 7. taseme kvalifikatsioon, bakalaureusekraad loodusteadustes matemaatika erialal ja magistrikraad ärijuhtimises. 2023. aastal pälvis Silvia riikliku haridusstipendiumi, et luua hindamisvahendid III kooliastme matemaatika õpitulemuste saavutamise kontrollimiseks ja üldpädevuste arendamiseks.