Matemaatika tööraamat 9. klassile
Autorite eesmärk on suunata ja ergutada õpilaste eneseteadlikku õppimist ja oskust luua seoseid nii varasemate teemade kui ka elus ettetulevate probleemidega.
- Õppetunnid katavad kogu õppeaasta.
- Iga teema algab probleemülesandega (küsimus, arutelu).
- Teema alguses on esitatud vajalike eelteadmiste tabel ja eelteadmiste test.
- Ülesanded jaotuvad õpitulemuste kaupa, arvesse on võetud õppurite erinevat võimekust.
- Iga teema lõpeb testi ja eneseanalüüsiga.
- Õppetunni lõpus saab õpilane koostada oma ülesande õpitud teemal.
- Iga uue teema juures on teooriavideo ja näidisülesannete videod.
TaskuTargas on peatükkidena tööraamatu lehitsetav PDF, 2025. aasta esmatrükk. Sisu on digiteerimisel.
Koolile on võimalik tellida nii digi- kui pabertööraamatuid. Koolile tööraamatute soetamiseks palume kooli esindajal meie tellimiskeskkonda siseneda ja tellimuse seal esitada. Pabertööraamatu leiate kategooriast „Matemaatika“. Digitööraamatu kasutusõigust on võimalik soetada ka kooli- või klassipõhiste pakettide kaudu, vt lisainfot tellimiskeskkonnas.
Matemaatika tööraamat 9. klassile
- Sissejuhatus
-
1. RUUTVÕRRAND
- Teemad 1. peatükis
- Mõttekaart. Ruutvõrrand
- 1.1. RUUTVÕRRANDI MÕISTE
- 1.1.1. Kas oled uueks teemaks valmis?
- 1.1.2. PÕHIREEGLID. Ruutvõrrandi mõiste
- 1.1.3. NÄIDISÜLESANDED
- 1.1.4. Ülesanded. A
- 1.1.5. Ülesanded. B
- 1.1.6. Ülesanded. C
- 1.1.7. Peatüki teadmiste ja oskuste analüüs
- 1.2. RUUTVÕRRANDI LAHENDAMINE
- 1.2.1. Kas oled uueks teemaks valmis?
- 1.2.2. PÕHIREEGLID. Ruutvõrrandi lahendamine
- 1.2.3. NÄIDISÜLESANDED
- 1.2.4. Ülesanded. A
- 1.2.5. Ülesanded. B
- 1.2.6. Ülesanded. C
- 1.2.7. Peatüki teadmiste ja oskuste analüüs
- 1.3. PROBLEEMÜLESANNETE LAHENDAMINE RUUTVÕRRANDI ABIL
- 1.3.1. Kas oled uueks teemaks valmis?
- 1.3.2. PÕHIREEGLID. Probleemülesannete lahendamine ruutvõrrandi abil
- 1.3.3. NÄIDISÜLESANDED
- 1.3.4. Ülesanded. A
- 1.3.5. Ülesanded. B
- 1.3.6. Ülesanded. C
- 1.3.7. Peatüki teadmiste ja oskuste analüüs
- 1.4. Harjutamiseks
- TEST NR 1. Ruutvõrrand
-
2. RUUTFUNKTSIOON
- Teemad 2. peatükis
- Mõttekaart. Ruutfunktsioon
- 2.1. RUUTFUNKTSIOONI MÕISTE
- 2.1.1. Kas oled uueks teemaks valmis?
- 2.1.2. PÕHIREEGLID. Ruutfunktsiooni mõiste
- 2.1.3. NÄIDISÜLESANDED
- 2.1.4. Ülesanded. A
- 2.1.5. Ülesanded. B
- 2.1.6. Ülesanded. C
- 2.1.7. Peatüki teadmiste ja oskuste analüüs
- 2.2. FUNKTSIOONIDE UURIMINE ARVUTIPROGRAMMIDE ABIL
- 2.2.1. Kas oled uueks teemaks valmis?
- 2.2.2. PÕHIREEGLID. Funktsioonide uurimine arvutiprogrammide abil
- 2.2.3. NÄIDISÜLESANDED
- 2.2.4. Ülesanded. A
- 2.2.5. Ülesanded. B ja C
- 2.2.6. Peatüki teadmiste ja oskuste analüüs
- 2.3. Harjutamiseks
- TEST NR 2. Ruutfunktsioon
-
3. RATSIONAALAVALDISED
- Teemad 3. peatükis
- Mõttekaart. Ratsionaalavaldised
- 3.1. ALGEBRALISTE MURDUDE KORRUTAMINE, JAGAMINE JA ASTENDAMINE
- 3.1.1. Kas oled uueks teemaks valmis?
- 3.1.2. PÕHIREEGLID. Algebraliste murdude korrutamine, jagamine ja astendamine
- 3.1.3. NÄIDISÜLESANDED
- 3.1.4. Ülesanded. A
- 3.1.5. Ülesanded. B
- 3.1.6. Ülesanded. C
- 3.1.7. Peatüki teadmiste ja oskuste analüüs
- 3.2. ALGEBRALISTE MURDUDE LIITMINE JA LAHUTAMINE
- 3.2.1. Kas oled uueks teemaks valmis?
- 3.2.2. PÕHIREEGLID. Algebraliste murdude liitmine ja lahutamine
- 3.2.3. NÄIDISÜLESANDED
- 3.2.4. Ülesanded. A
- 3.2.5. Ülesanded. B
- 3.2.6. Ülesanded. C
- 3.2.7. Peatüki teadmiste ja oskuste analüüs
- 3.3. Harjutamiseks
- TEST NR 3. Ratsionaalavaldised
-
4. TÄISNURKNE KOLMNURK
- Teemad 4. peatükis
- Mõttekaart. Täisnurkne kolmnurk
- 4.1. PYTHAGORASE TEOREEM
- 4.1.1. Kas oled uueks teemaks valmis?
- 4.1.2. PÕHIREEGLID. Pythagorase teoreem
- 4.1.3. NÄIDISÜLESANDED
- 4.1.4. Ülesanded. A
- 4.1.5. Ülesanded. B
- 4.1.6. Ülesanded. C
- 4.1.7. Peatüki teadmiste ja oskuste analüüs
- 4.2. TÄISNURKSE KOLMNURGA LAHENDAMINE
- 4.2.1. Kas oled uueks teemaks valmis?
- 4.2.2. PÕHIREEGLID. Täisnurkse kolmnurga lahendamine
- 4.2.3. NÄIDISÜLESANDED
- 4.2.4. Ülesanded. A
- 4.2.5. Ülesanded. B
- 4.2.6. Ülesanded. C
- 4.2.7. Peatüki teadmiste ja oskuste analüüs
- 4.3. Harjutamiseks
- TEST NR 4. Täisnurkne kolmnurk
-
5. RUUMILISED KUJUNDID
- Teemad 5. peatükis
- Mõttekaart. Ruumilised kujundid
- 5.1. PÜSTPRISMA JA PÜRAMIID
- 5.1.1. Kas oled uueks teemaks valmis?
- 5.1.2. PÕHIREEGLID. Püstprisma ja püramiid
- 5.1.3. NÄIDISÜLESANDED
- 5.1.4. Ülesanded. A
- 5.1.5. Ülesanded. B
- 5.1.6. Ülesanded. C
- 5.1.7. Peatüki teadmiste ja oskuste analüüs
- 5.2. SILINDER, KOONUS JA KERA
- 5.2.1. Kas oled uueks teemaks valmis?
- 5.2.2. PÕHIREEGLID. Silinder, koonus ja kera
- 5.2.3. NÄIDISÜLESANDED
- 5.2.4. Ülesanded. A
- 5.2.5. Ülesanded. B
- 5.2.6. Ülesanded. C
- 5.2.7. Peatüki teadmiste ja oskuste analüüs
- 5.3. PROBLEEMÜLESANNETE LAHENDAMINE RUUMILISTE KUJUNDITE KOHTA
- 5.3.1. Kas oled uueks teemaks valmis?
- 5.3.2. PÕHIREEGLID. Probleemülesannete lahendamine ruumiliste kujundite kohta
- 5.3.3. NÄIDISÜLESANDED
- 5.3.4. Ülesanded. A
- 5.3.5. Ülesanded. B
- 5.3.6. Ülesanded. C
- 5.3.7. Peatüki teadmiste ja oskuste analüüs
- 5.4. Harjutamiseks
- TEST NR 5. Ruumilised kujundid
-
6. III KOOLIASTME VÕTMEOSKUSTE KOKKUVÕTE
- Sissejuhatus teemasse. III kooliastme võtmeoskuste kokkuvõte
- 6.1. Protsentülesannete lahendamine
- 6.2. Andmestiku iseloomustamine
- 6.3. Tõenäosuse arvutamine
- 6.4. Astendamisreeglite kasutamine
- 6.5. Täisavaldiste lihtsustamine
- 6.6. Ratsionaalavaldiste lihtsustamine
- 6.7. Lineaar- ja võrdekujuliste võrrandite lahendamine
- 6.8. Lineaarvõrrandisüsteemide lahendamine
- 6.9. Ruutvõrrandite lahendamine
- 6.10. Tekstülesannete lahendamine võrrandi abil
- 6.11. Funktsiooni graafiku joonestamine
- 6.12. Funktsiooni graafiku asendi ja kuju kirjeldamine
- 6.13. Sirgete paralleelsuse tunnuste kasutamine
- 6.14. Kolmnurkade sarnasuse tunnuste kasutamine
- 6.15. Pythagorase teoreemi rakendamine
- 6.16. Trigonomeetriliste seoste kasutamine
- 6.17. Tasandiliste kujundite ümbermõõdu ja pindala arvutamine
- 6.18. Ruumiliste kujundite pindala ja ruumala arvutamine
- 7. ÜLESANDED ÜLDISEKS KORDAMISEKS
- Vastused
Tauri Viil huvitub haridusest ja matemaatikast. Ta on lõpetanud Tartu ülikoolis matemaatika ja matemaatikaõpetaja eriala ning on ennast täiendanud Saksamaal ja Rootsis. Tauri on matemaatikat õpetanud nii põhikooliõpilastele kui ka Tartu ülikoolis tulevastele õpetajatele. Tauri on Maurus Kirjastuse 5. ja 6. klassi matemaatika tööraamatute autor ja 8. klassi matemaatika tööraamatu kaasautor.
Silvia Pajus on algatanud, juhtinud ja kaasa löönud erinevates hariduse uuendamise ja õppematerjalide loomise projektides kooli ja riigi tasandil. Samuti on ta koolitanud nii alustavaid kui ka juba kogenud õpetajaid. Silvia usub, et iga õpilane saab olla matemaatikas edukas, kui talle antakse lahendada põnevaid ülesandeid ja julgustatakse uskuma oma võimetesse ja nende arendamisse. Silvial on õpetaja 7. taseme kvalifikatsioon, bakalaureusekraad loodusteadustes matemaatika erialal ja magistrikraad ärijuhtimises. 2023. aastal pälvis Silvia riikliku haridusstipendiumi, et luua hindamisvahendid III kooliastme matemaatika õpitulemuste saavutamise kontrollimiseks ja üldpädevuste arendamiseks. Silvia on Maurus Kirjastuse 7. klassi matemaatika tööraamatu autor ja 8. klassi matemaatika tööraamatu kaasautor.