20. SAJANDI EESTI MUUSIKA. Esimene pool
19 ja 20 sajandi vahetusel kerkis esile professionaalsete heliloojate põlvkond, kelle eesmärgid ulatuvad koorilauludest märksa kaugemale. Ennekõike peab siin nimetama Rudolf Tobiast ja Artur Kappi, monumentaalse mõttelaadiga loojanatuure. 1908. aastal kirjutab esimese eesti sümfoonia pianistina kuulsust võitnud Artur Lemba, samal aastal jõuab ta ka ooperini “Lembitu tütar”, esimese tõsiseltvõetavani selles %u017Eanris. Senised katsetused, Karl August Hermanni “lauleldus” “Uku ja Vanemuine” (1907) ning Miina Härma “Murueide tütar” (1902) ooperi mõõtu välja ei kandnud.
Sulle võivad huvi pakkuda need õppematerjalid:
VAHVA RÄTSEP. Muinasjutt kuulamiseks
Õpime tähti. Ä-täht.
Kirjeldav statistika
Õpime tähti. K-täht
Rahvakalender lastele: VASTLAPÄEV
Kuidas ja miks saada Ameerika presidendiks?
Tundetarkus lastele. PÕHIEMOTSIOONID
Õpime tähti. S-täht
Täis- ja kaashäälikuühend
Liitmine ja lahutamine 10 piires
Õpi eesti keelt teise keelena B2
Eesti keele grammatika kordamine 5. klassile
Õpime tähti. B-täht
Haritud muusikutele ei jätkunud Eestimaal esialgu erialast tööd. Mõnigi muusik läks Venemaa või Saksamaa keskustesse, kes lühemaks, kes pikemaks ajaks. Nii oli meie üks suuremaid klassikuid Rudolf Tobias (1878–1918) sunnitud otsima tööd Saksamaal ning tema oratoorium “Joonase lähetamine” (esimene eesti muusikas, loodud 1909) jõudis maailma muusikalukku alles kolmveerand sajandit pärast selle loomist. Tobias ise kustus keerukates sõjaoludes noorena. Teine varane valus kaotus meie muusikale oli helilooja Peeter Süda (1883–1920), kelle loominguline pärand on õige ahtakene, ent ta oreliteosed kuuluvad eesti muusika enimmängitavate lugude hulka.
Märkasid viga? Anna sellest teada ja teeme TaskuTarga koos paremaks!
