Arvutikaardi kaks peamist vormi
Arvutikaartidel on kaks põhivormi: raster- ja vektorkaart.
Rasterkaartidel antakse kohateavet edasi pinda iseloomustavate korrapäraste ruudukujuliste pildielementide ehk pikselitega. Iga pikseli koht ja värv on täpselt määratud. Rasterkujul esitatakse kaart siis kui see on vaataja jaoks ideaalses mõõtkavas. Rasterkaardi eeliseks on väiksem andmemaht ja neid saab lihtsamate programmide abil vaadata. Neid kaarte saab kasutada ka vektorkaartide taustana.
Sulle võivad huvi pakkuda need õppematerjalid:
Harjuta eesti keelt A2-B1. Mängi ja nuputa
Harjutamine teeb meistriks: eesti keele käänded
Õpime tähti. Õ-täht
Segame värve!
Eesti keele grammatika gümnaasiumile: algustäheortograafia
Oksüdatsiooniaste
Ионы
Õpime tähti. Ü-täht
Funktsioonid ja nende graafikud
Õpime tähti. U-täht
Protsendid põhikooli matemaatikas
Õpime tähti. M-täht
Harjuta eesti keelt A2-B1. Lugemine
Tundetarkus lastele. RÕÕM
Tasandilised kujundid
Vektorkaartidel on objektid, majad, teed, jõed, tähistatud punktidest ja joontest koosnevate kujundite abil. Arvutiprogrammi abil saab objekti suurust, värvust , joonte jämedust muuta ning lisada aadresse, muud infot. Kuna infot saab hõlpsasti täiendada, siis kasutatakse arvutikaartide tegemiseks enamasti vektorvormi. Arvutikaardi koosnevad mitmetest kihtidest, kaardikihid (Kaardikihid) moodustatakse sama tüüpi objektidest. Arvutikaardi erinevaid kihte saab vaadata koos või eraldi ning sinna on võimalik uut infot lisada.
Märkasid viga? Anna sellest teada ja teeme TaskuTarga koos paremaks!