1. klassEesti keel

Jutulinna lugemik 1. klassile

PAKANE, PÄRIS PAKANE! (lk 6–7)

Vastavaid lugemiku lehekülgi saad vaadata lehe lõpus.

Talveriietes poiss ja tüdruk astuvad rõõmsalt kooli poole. Kaks varblast istuvad lumisel aial ja jälgivad neid.

PAKANE, PÄRIS PAKANE!

Küll oli tore läbi lume kooli sammuda! Vaheajal oli maa must ja sadas vihma. Eile tuli päris talv. Lumi kattis maad nagu paks tekk.

Esimese tunni ajal oli hämar. Olime nagu mõnes koopas.

„Siin on pidulik tunne,“ ütles Mari.

„Täna peab pidulik olema,“ ütles Anna. „Täna on jälle esimene koolipäev.“

Olime Annaga nõus. Tema teab asju.

„See päris esimene koolipäev oli natuke jube,“ arvas Sander.

„Kuidas?“ imestas Sulev. „Mina küll ei kartnud!“

„Ma ei olnud ju siis veel teiega sõber!“ teatas Sander.

„Aga kohe saime uued sõbrad!“ arvas Kaisa.

„Üks asi on täna teisiti! Meil ei ole lilli,“ tuli Madisele pähe.

Olime jälle nõus.

„Kuidas ei ole lilli?“ küsis nüüd õpetaja Villem.

Vaatasime talle otsa. Kas õpetajal on lilled kuhugi peidetud?

Aga Villem näitas hoopis aknale.

„Vaadake, meil on jäälilled!“

Pugesime akna juurde. Klaasil olid õied. Olime lummatud!

„Kes need tegi?“ küsis Pärtel.

„Kindlasti õpetaja,“ pakkus Marta.

„Või direktor!“ pakkus Anna.

„Ei, meie mitte,“ naeratas Villem. „Need tegi loodus.“

Leia tekstist sarnase tähendusega sõnad.
ehtne, mattis, pimedavõitu, pani imeks, võlutud

Küsimused ja ülesanded

TÄRING
  1. Kuidas lapsed end pärast vaheaega koolis tundsid? Põhjenda!
  2. Miks oli Sanderi arvates kõige esimene koolipäev natuke jube?
  3. Mõtle kaaslasega kolm soovitust, kuidas uusi sõpru leida.
  4. Kuidas said jäälilled aknale?
  5. Milline loodusnähtus on sind lummanud? Jutusta!
  6. Mängi klassiga jäälille joonistamise mängu!
  • Kõik saavad paberi ja kirjutavad sellele oma nime.
  • Alusta jäälille joonistamist ja tõmba paberile üks joon.
  • Anna töö edasi järgmisele lapsele.
    Iga laps võib korraga joonistada vaid ühe joone.
  • Nii jätkatakse, kuni kõik on oma nimega töö tagasi saanud.
    Milline jäälill tuli kõige kaunim?

Vaatamiseks lk 6–7

00:00