7. klassInimeseõpetus

Teismeeast nii- ja naapidi. Inimeseõpetuse tööraamat III kooliastmele, I osa

38. Erinevad kultuurid ja suhtlemine

Eri kultuurides on erinevad väärtushinnangud ja suhtlemisviisid. Nii ei peeta Araabia maades sobivaks, et naine alustab vestlust mehega, Jaapanis väljendatakse austust kummardamisega, prantslased annavad kohtudes teineteisele kaks põsemusi. Lääneühiskonnas on olulisem indiviid, idamaades on tähtsam kogukond. Eri maade inimesed on erinevad – seda on hea mõista ja sellega arvestada. Teiste erinevustega arvestamine on osa tolerantsusest*.

* Uuri internetist, mida tähendab tolerantsus. Tolerantsuse kohta öeldakse ka sallivus. Seda teemat õppisite 6. klassi inimeseõpetuses.

RLÜ - RÜHMATÖÖ LISAÜLESANNE

A Otsige internetist erinevate kultuuride suhtlusviise ja väärtushinnanguid. Tehke plakat paberil või arvutis. Tutvustage tööd kaaslastele. Arutlege, miks on tähtis enne reisi tutvuda sihtkoha kommetega.

Lisaks sellele, et rahvused erinevad, leidub suuri erinevusi ka sama rahva eri põlvkondade vahel. Sinu vanavanemate ja nende vanemate nooruses kehtisid teistsugused viisakus- ja käitumisnormid, söödi teistsugust toitu, tähistati praeguseks unustatud pühi.

KL - INDIVIDUAALNE KIRJALIK LOOVÜLESANNE

B Vali kahest ülesandest üks. Vii läbi intervjuu, uuri kultuuri, väärtushinnangute, suhtlemis- ja käitumistavade kohta. Vormista oma töö raamatukese, plakati või ajakirja artiklina.

1. Uuri oma vanavanemalt, kuidas suheldi ja millised kombed olid tema nooruses, küsi, mida peeti oluliseks, mida väärtustati.

2. Intervjueeri mõne teise kultuuri esindajat. Võib-olla õpib teil koolis õpilasi, kes pole eesti rahvusest või on Eestisse mujalt tulnud?