6. klassAjalugu

Ajaloo õpik 6. klassile. Kiviajast vanaajani. I osa

6. klassi ajaloo digiõpiku tutvustus õpetajale

Tere tulemast Mauruse 6. klassi ajaloo digiõpikusse!

Siin peatükis saad ülevaate sellest, mida digimaterjal õpetajale pakub. Digiõpiku aluseks on trükis „Ajaloo õpik 6. klassile. Kiviajast vanaajani. I osa”.

Haridusasutus saab soetada digiõpiku kasutusõiguse õpetajale ja klassile tellimiskeskkonnast (digimaterjalide nägemiseks ja tellimuse vormistamiseks on tarvis kooli esindajal tellimiskeskkonda sisse logida): https://tellimine.kirjastusmaurus.ee/et/c/ajalugu.

Digimaterjalis

Töökava on võimalik Drive’ist failina alla laadida ning soovikohaselt muuta.

Lisaülesanded rikastavad teemakäsitlust ja pakuvad teema kordamise võimalust. Sobivad nii kiirematele õppijatele kui kordamiseks.

Õpetaja vahelehel

Õpetaja vahelehe sisu on nähtav ainult õpetajatele, kelle koolil on ÕPI platvormi kasutusõigus. Uuri ÕPI platvormi kohta lähemalt.

Visuaalsed slaidid toetavad tunni läbiviimist ja aitavad esitada teavet struktureeritult.

Õpitulemused kirjeldavad, mida õpilane pärast teema läbimist peaks oskama, toetades eesmärgistatud õpet.

Näidis õpitulemustest. Õpilane oskab: kirjeldada mõistet ajalooline aeg ja tuua näiteid. Õpilane oskab iseloomustada Mesopotaamia geograafilist asukohta ja looduslikke olusid.

Fookusküsimused aitavad hoida tunni ja teema fookust, suunavad arutelu ja refleksiooni.

"Pildil on valge taustaga õppematerjali väljavõte. Üleval keskel on rohekas tekstikast pealkirjaga „Fookusküsimused“. Selle all on kolm rohelise täpiga loetelu punkti. Esimene küsimus uurib, kuidas mõjutasid Tigrise ja Eufrati jõe üleujutused ning niisutussüsteemide rajamine Mesopotaamia põllumajandust ja ühiskonnakorraldust. Teine küsib, millist rolli mängisid kohalikele rahvastele savi ja pilliroog ning miks olid need ressursid Mesopotaamia tsivilisatsiooni arengus tähtsad. Kolmas küsimus uurib, mida võib sumerite inimese loomise müüt öelda tolleaegse religiooni, töökorralduse ja sotsiaalsete suhete kohta."

Valmis ülesandekomplektid teadmiste kontrolliks. Kontrolltööd asuvad vastava peatüki õpetaja vahelehel. Kontrolltöid sisaldavad peatükid on märgitud Drive’i töökavas.

*"Pildil on 6. klassi ajaloo töövihiku või kontrolltöö leht kirjastuselt Maurus. Üleval vasakul on Mauruse logo ja tekst „6. klass ajalugu“. Paremal on koht nime kirjutamiseks. Pealkiri on „KT nr 1. Esiaeg (ptk-d 1–10)“. All on juhend, et töös on kokku 8 ülesannet ja õpilasel palutakse lahendada kõik. Esimene ülesanne on valikvastustega küsimused (A–F), kus tuleb õige vastus ringiga märkida. Küsimused käsitlevad muinasaegseid ajaperioode, allikaid, arheolooge, inimese kujunemist ja elatusviise. Näiteks küsitakse, kuidas ajastatakse kirja leiutamist, kes on piltkiri ja millal hakati keraamilisi tarbeesemeid valmistama. Teine ülesanne palub sündmused järjestada nende toimumise järjekorras (vanimast uusimani) ja märkida iga sündmuse kohta, kas see toimus enne Kristust (a) või pärast Kristust (b). Antud on neli sündmust: metalliaja algus Eestis, kirja leiutamine Mesopotaamias, esimes­te inimeste eelkäijate kujunemine ja Henrikku Liivimaa kroonika kirjutamine. Tabelis on kohad toimumise järjekorra numbri ja aja (tähe a või b) märkimiseks."*

Asjakohased materjalid õppesisu rikastamiseks.

"Pildil on valge taustaga õppematerjali lõik. Üleval keskel on rohekas ovaalne pealkirjakast tekstiga „Lisamaterjal“. Selle all on üks musta täpiga loetelu punkt, kus on sinine hüperlink „Eesti kiviaeg. Kristo Siig“ ja selle järel sulgudes musta tekstina sõna „kordamine“. Hüperlingi järel on ka väike ikoon, mis viitab, et link avaneb uues aknas või lehel."
00:00