Teaduslik meetod
Teaduslik meetod põhineb vaatluste või mõõtmiste teel saadud faktide kõrvutamisel ning nende põhjal hüpoteeside (Hüpotees on teaduslik oletus, mis baseerub inimkonna varasematel uurimistulemustel) püstitamisel ja eksperimentaalse (Eksperiment on teadusliku hüpoteesi kontrollimiseks teostatav katse või katsetuste seeria, kus kontrollitakse üksiku sõltumatu muutujaga manipuleerides, kuidas muutuvad sõltuvad muutujad) kontrollimise teel. See on kindlate teadmiste saamise üldine viis, kus tõsikindluse saavutamiseks kasutatakse nii empiirilisi (varasematel kogemustel põhinevaid) kui ka teoreetilisi (ennustusjõuga argumentide süsteem, mis hõlmab väiteid otseselt mittevaadeldavate objektide kohta) tõendamise vahendeid.
Sulle võivad huvi pakkuda need õppematerjalid:
Õpime tähti. N-täht
Õpi eesti keelt teise keelena B2. Grammatika
Harjuta eesti keelt A2-B1. Grammatika
Õpime tähti. Ä-täht.
Protsendid põhikooli matemaatikas
Oksüdatsiooniaste
Õpime tähti. A-täht
MEISTERDA! Liikuv kaart sõbrapäevaks
Väike protsendiamps
Harjuta eesti keelt A2-B1
Tundetarkus lastele. VASTIKUS
Jäätmed pole kõigest prügi
Eesti keele grammatika kordamine 7. klassile
Eesti keele grammatika kordamine 4. klassile
Ioonid
Eesti keele grammatika gümnaasiumile: täheortograafia
Kool on õppimisasutus ning kooliteaduses tehakse sageli mööndusi. Näiteks pole võimalik koolis korraldada longituudseid (pikaajalisi, korduvaid) uuringuid, mistõttu tuleb pahatihi vaid «mängida teadust» eesmärgiga, et õpilane saaks sellest mingisuguse ettekujutuse. Nii kujunebki sageli, et õppeotstarbel teostatavad uuringud ei õpeta mitte teadusliku meetodi kasutamist, vaid susserdamist ja kombinatoorikat, nagu juuresoleval karikatuuril.
Mõistmaks, miks teaduslik meetod on kõige arukam viis uute teadmiste hankimiseks, mõtleme kaasa paarile järgnevale näitele.
Märkasid viga? Anna sellest teada ja teeme TaskuTarga koos paremaks!