7. klassAjalugu

Ajaloo õpik 7. klassile. Keskaeg. I osa

7. klassi ajaloo digiõpiku tutvustus õpetajale

Tere tulemast Mauruse 7. klassi ajaloo digiõpikusse!

Siin peatükis saad ülevaate sellest, mida digimaterjal õpetajale pakub. Digiõpiku aluseks on trükis „Ajaloo õpik 7. klassile. Keskaeg. I osa”.

Haridusasutus saab soetada digiõpiku kasutusõiguse õpetajale ja klassile tellimiskeskkonnast (digimaterjalide nägemiseks ja tellimuse vormistamiseks on tarvis kooli esindajal tellimiskeskkonda sisse logida): https://tellimine.kirjastusmaurus.ee/et/c/ajalugu.

Digimaterjalis

Töökava on võimalik Drive’ist failina alla laadida ning soovikohaselt muuta.

Lisaülesanded rikastavad teemakäsitlust ja pakuvad teema kordamise võimalust. Sobivad nii kiirematele õppijatele kui kordamiseks.

Õpetaja vahelehel

Õpetaja vahelehe sisu on nähtav ainult õpetajatele, kelle koolil on ÕPI platvormi kasutusõigus. Uuri ÕPI platvormi kohta lähemalt.

Visuaalsed slaidid toetavad tunni läbiviimist ja aitavad esitada teavet struktureeritult.

Õpitulemused kirjeldavad, mida õpilane pärast teema läbimist peaks oskama, toetades eesmärgistatud õpet.

Pildil on alapealkirja „Taotletavad õpitulemused“ all toodud kaks ajalooõpetuse õpitulemust Frangi riigi ja Karl Suure teemal: Õpilane: teab, kes oli Karl Suur ja milline oli tema roll. kirjeldab Frangi riigi kujunemist, arengut ja jagunemist.


Fookusküsimused aitavad hoida tunni ja teema fookust, suunavad arutelu ja refleksiooni.

Miks soovisid Frangi riigi valitsejad saada kiriku toetust ja kuidas see mõjutas nende võimu? Kuidas soodustas Karl Suur franke ühendades hilisema Euroopa kristliku identiteedi kujunemist? Mille poolest oli Saali õigus iseloomulik toonastele väärtustele, ja mis tundub sealt tänapäevases mõttes kõige erinevam? Kuidas kujunesid keskaegsed seisused (vaimulikud, rüütlid, talupojad) ja miks sai just sõjaväeteenistusest nii oluline tegur? Miks lagunes Karl Suure loodud suurriik pärast tema surma ning kuidas see mõjutas Euroopa edasist arengut?

Valmis ülesandekomplektid teadmiste kontrolliks. Kontrolltööd asuvad vastava peatüki õpetaja vahelehel. Kontrolltöid sisaldavad peatükid on märgitud Drive’i töökavas.

Pildil on 7. klassi ajaloo töö „KT 1. Sissejuhatus keskaega ning Frangi riik (ptk-d 1–4)“ esimene leht Mauruse kirjastuse töölehelt. Töö sisaldab nelja ülesannet: Selgita mõisted (5 punkti): Tabelis on viis mõistet: Keskaeg, Ristirüütel, Luterlus, Karolingide renessanss ja Paavst. Õpilasel tuleb iga mõiste kõrvale kirjutada selgitus. Nimeta kaks sündmust, mida peetakse (Lääne-)Euroopas keskaja alguspunktiks, ning selgita lühidalt, miks need on tähtsad. (4 punkti) Miks on mõiste „keskaeg“ ajalooliselt pärit renessansiajastust? Too vähemalt üks põhjendus, kuidas renessansiaja inimesed suhtusid keskaega. (3 punkti) Nimeta kolm tagajärge, mis kaasnesid Lääne-Rooma keisri kukutamisega. (3 punkti) Lehe allservas on märge „JÄTKUB →“, mis viitab sellele, et töö jätkub järgmisel lehel.

Praktilised õpetamisvõtted ja -meetodid, mida saab tunnis rakendada. Toetavad aktiivõpet ja lisavad õppeprotsessile mitmekesisust.

Metoodika kirjeldused 7. klassi ajalootunniks.

Videolisad aitavad materjali paremini omandada ja toetavad visuaalset õppijat.

Lisamaterjalide lingid 7. klassile

Struktureeritud koostööülesanded, milles õpilased täidavad erinevaid rolle ja lahendavad probleeme meeskonnana. Ülesanded arendavad suhtlus- ja koostööoskusi ning süvendavad arusaamist õppesisust.

Rühmatöö kirjeldus 7. klassile

Lühikesed kehalist aktiivsust soodustavad tegevused, mis elavdavad klassi ja kinnistavad õpitut läbi liikumise.

Liikumisülesanne 7. klass, keskaja talupoja argipäev : ülesande kirjeldus
00:00