Tõenäosus. Kombinatoorika kasutamine tõenäosuse arvutamisel (10 ülesannet)
Lapsel, nimega Pille, on käes 27 ladina tähestiku tähte. Ta võtab nende hulgast juhuslikult 5 tähte. Leia tõenäosus, et ta saab oma nimes olevad tähed kätte järjekorda arvestamata
Klassis, kus on 28 õpilast, on vaja valida klassivanem, tema asetäitja ja veel üks abi raha korjamise alal. Mitmel erineval viisil saab seda teha?
Ühele riiulile paigutatakse 10 CD-plaati juhuslikus järjekorras. Leia tõenäosus, et kõrvuti satuvad 3 mingit kindlat CD-plaati.
Tehnikumi õpilased õpivad üheksat erinevat põhiainet. Teisel septembril on ette nähtud 5 tundi. Mitu erinevat võimalust on tunniplaani koostamiseks, kui sel päeval peab olema 5 erinevat õppeainet?
Mitmel erineval viisil on võimalik paigutada väljakule ühte jalgpallimeeskonda s.t. 11 jalgpallurit?
Laos on 4 välismaise ja 6 kodumaise päritoluga puuviljasorti. Leia tõenäosus, et viie juhuslikult võetud puuviljasordi hulgas on (täpselt) 2 välismaise päritoluga puuviljasorti
Laos on 4 välismaise ja 6 kodumaise päritoluga puuviljasorti. Leia tõenäosus, et viie juhuslikult võetud puuviljasordi hulgas on kõik kodumaised
25-liikmelisest koorist on vaja saata 4 lauljat esindama koori. Mitmel erineval viisil saab seda teha?
On vaja paigutada kolm värvilist lauajuppi üksteise kõrvale nii, et üks peab olema sinine. Kokku on kasutada 5 erinevat värvi lauajuppi. Mitmel viisil on võimalik neid lauajuppe paigutada?
Lapsel, nimega Pille, on käes 27 ladina tähestiku tähte. Ta võtab nende hulgast juhuslikult 5 tähte. Leia tõenäosus, et ta saab oma nimes olevad tähed kätte õiges järjekorras