ROOMA NUMBRID
Peale araabia numbrite kasutatakse arvude tähistamiseks ka rooma numbreid. Näiteks on need kasutusel kellade numbrilaudadel, raamatute peatükkide tähistamisel, teoste köidete tähistamisel jne.
Ülejäänud arvud koostatakse lähtudes süsteemimärkidest.
Näide: Kirjutame rooma numbritega järgmised araabia numbritega kirjutatud arvud: 16; 13; 24; 27; 30.Lähtume sellest, et süsteemiühikuteks on 1-I, 5-V ja 10-X ning püüame kõik arvud kirjutada nende numbrite kaudu.
Sulle võivad huvi pakkuda need õppematerjalid:
Ruutjuur, tehted ruutjuurtega
Hariliku murru kordamine
Lahutamine 20 piires
Algebralised murrud
Liitmine ja lahutamine 20 piires
Liitmine 20 piires
xy-koordinaatsüsteem
NUPUTAME KOOS! Tasapinnalised kujundid
Kell ja kellaaeg
Tasandilised kujundid
Peastarvutamine I kooliastmele
Kirjeldav statistika
Numbrilised seosed
Protsendid põhikooli matemaatikas
Allar Veelmaa videotund. Avaldised
II kooliastme matemaatika reeglite kordamine
Ratsionaalavaldised
Väike algebraamps
Peastarvutamine eelkoolile
8. klassi matemaatika teooriavideod
TEST:
Rooma numbrid. Vali õige vastus
Rooma numbrid. Kirjuta rooma number kasti
HARJUTUSED:
https://www.youtube.com/watch?v=uHzJJjX4m0E&feature=emb_logo
Märkasid viga? Anna sellest teada ja teeme TaskuTarga koos paremaks!



         
               
         
               
         
               
         
               
         
               
         
               
         
               
         
               
         
               
         
               
         
               
         
               
         
               
         
               
         
               
         
               
         
               
         
               
         
               
         
               
         
               
         
               
         
                        
         
               
         
               
         
               
         
               
         
               
         
               
         
               
         
               
         
               