KATOLIIKLIK KULTUURIELU KESKAJAL
Keskajal ühendas kogu Euroopat katoliiklus ja ladina keel ning sellel põhnes kultuurielu. Ladina keelt kasutati kirikutes, kloostreis, ülikoolides, kauplemisel, diplomaatias jne. Vana-Liivimaa piiskopkondade keskustesse rajati toomkoolid, millest kõige kauem töötas Tallinna Toomkool. Toomkoolide eesmärgiks oli tagada haritud vaimulike järelkasv, kuid õpetati ka linnarahva lapsi. Esimeses kooliastmes õpetati grammatikat, retoorikat ja dialektikat, teises aga aritmeetikat, geomeetriat, muusikat ja astronoomiat. 15.saj.hakati rajama lihtrahva jaoks linnakoole, mis koosnesid alamastmest või olid ka ülemastmega. Talupoegadest olid koolis käinud väga vähesed.. Maakohtades olid kultuurivahendajaks kihelkonnapreestrid ja rändmungad. Eesti oli jagatud kirikukihelkondadeks. Kloostrid olid olulised kultuurikolded, eriti paistis silma Tallinna dominiiklaste klooster. Kloostrid levitasid teadmisi ja oskusi kaudselt. Dominiiklaste ja frantsiskaanide mungad liikusid ringi ja suhtlesid rahvaga. Tsistertslastel aga olid suurepärased saavutused põlluharimises ja aianduses. 1407 a. asutasid birgitiinid Pirita kloostri, mille puhul oli tegemist segakloostriga. Klooster etendas olulist rolli ümberkaudsete eestlaste usuelus.
Sulle võivad huvi pakkuda need õppematerjalid:
Tutvus keemiaga
HANS JA GRETE. Muinasjutt kuulamiseks
Haridustreff 2023 loengud
Kell ja kellaaeg
Aatomid ja molekulid
I ja J-i õigekiri
Protsendid põhikooli matemaatikas
Minni Aia-Utsal. Tõhusad enesekohased ja sotsiaalsed oskused
8. klassi matemaatika teooriavideod
MEISTERDA! Jõulupuu laua kaunistamiseks
Tundetarkus lastele. RÕÕM
Väike protsendiamps
Eesti keele grammatika gümnaasiumile: kirjavahemärgid
Liitmine ja lahutamine 20 piires
Märkasid viga? Anna sellest teada ja teeme TaskuTarga koos paremaks!