Intervjuu
INTERVJUU
Heljo Mänd
Kop – kop – kop – kop – kõlla – kõlla,
peatan maanteel laia tõlla.
“Vabandage, olen suur,
soovin võtta intervjuu.”
“Ütle, tädi kuninganna,
mis võiks söögiks patta panna?”
“Keed ja vööd ja ketid – võrud,
supp tuleb kuldne, aga mõru.”
“Ütle, onu kuningas,
mida näub su troonikass?”
Sulle võivad huvi pakkuda need õppematerjalid:
Eesti keele grammatika kordamine 4. klassile
Õpime tähti. U-täht
Õpime tähti. M-täht
Õpi eesti keelt teise keelena B2
Harjuta eesti keelt A2-B1. Kuulamine
Õpime tähti. Ä-täht.
Õpime tähti. V-täht
Eesti keele grammatika kordamine 7. klassile
Harjuta eesti keelt A2-B1. Grammatika
Õpime tähti. F-täht
Eesti keele grammatika gümnaasiumile: numbrite kirjutamine
Õpime tähti. T-täht
Tähestik, tähestikuline järjekord, häälikute jagunemine
Õpime tähti. J-täht
Silbitamine algklassidele
I ja J-i õigekiri
Õpime tähti. Õ-täht
Õpime tähti. K-täht
Täis- ja kaashäälikuühend
Harjutamine teeb meistriks: kuhu käib koma?
“Troonikassil tõre toon,
näub, et anna mulle kroon.”
Süda tuksub tuks – tuks – tuks,
muutun äkki kohmetuks:
mida printsilt küsida?
Silmad nagu süsi tal.
“Küsin ise, oh sa rosin!
Mis sa vastad, kui sind kosin?”
kostab äkki printsi suust.
Ongi otsas intervjuu.
Intervjuu kujutab endast küsimus-vastus-vormis dialoogi küsija ja vastaja vahel. Küsimused valmistab küsija ette enne intervjuud.
Nõuded intervjuule:
- oluline idee (mida looga öelda tahetakse);
- valida teema;
- sõnastada küsimused võimalikult lühidalt ja selgelt;
- küsida üks küsimus korraga;
- vältida kas-küsimusi;
- intervjuu käigus võib tekkida lisaküsimusi või vaja minna täpsustavaid küsimusi (kui vastus on ebaselge) ja kokkuvõtvaid küsimusi (kui selgitus olnud pikk ja põhjalik).
Intervjuu kokku kirjutamisel ei tohi erinevate küsimuste vastuseid liita ega küsimusi ja vastuseid ära vahetada.
Loe intervjuud:
Märkasid viga? Anna sellest teada ja teeme TaskuTarga koos paremaks!